torsdag 29 juli 2010

Måtte jag aldrig blir gammal och dement!


När man sett hur det går till på denna videon -http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article7537665.ab
- blir man alldeles mörkrädd. Jag vill inte säga att det går till likadant i Sverige,
men där sker mycket i det dolda. Av människor som helt tappat sin
medkänsla och sitt sunda förnuft. Vad det sen beror på kan man
spekulera i, men det ursäktar inte beteendet. Man måste
leva efter principen:

Behandla andra människor som du själv vill bli behandlad!

Jag har svårt att tänka mig att någon vill bli behandlad
på detta sätt!

2 kommentarer:

  1. Du har rätt, det värsta är att jag redan är halvgammal och halvdement, men jag vet inte om andra har märkt det ännu...

    SvaraRadera
  2. Fru Venus; *skratt* Var glad så länge de inte märker det. Ordna med en flyktplan så att du inte råkar hamna på "fel" ställe.

    SvaraRadera